Nowe suwnice aktualnie w drodze do BCT

Nowe suwnice już w drodze do BCT.

Już wkrótce w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym przybędą dodatkowe nowe suwnice nabrzeżowe (STS). Urządzenia są transportowane statkiem Zhen Hua 27, jaki dotrze do Gdyni w przybliżeniu 25 czerwca.Innowacyjne suwnice będą identycznymi modelami, jak te, jakie terminal zakupił w styczniu bieżącego roku. Charakteryzuje je rozmiar wielkości 48 metrów szacując od nabrzeża do ściany statku. Umożliwi to Bałtyckiemu Terminalowi Kontenerowemu obsługę jednostek o 19 szeregach kontenerów na pokładzie.
Nowiusieńkie suwnice aktualnie w drodze do BCT
Świadczy to, że jesteśmy gotowi do przeładunku kontenerowców o wielkości do 14 tys. TEU – mówi Michał Kużajczyk, rzecznik prasowy Bałtyckiego Terminala Kontenerowego. Nabycie nowiutkich suwnic jest częścią programu inwestycyjnego o liczbie przeszło 200 milionów złotych, z których znaczna część pochodzi ze środków Unii Europejskiej. Zakupy inwestycyjne wyposażenia zezwolą na podniesienie potencjału przeładunkowego Bałtyckiego Terminala Kontenerowego o połowę.Jednocześnie, wspólnie z Zarządem Morskiego Portu Gdynia, prowadzona jest unowocześnienie terminala kolejowego BCT zawierająca m.in. przedłużenie istniejących torów, co zezwoli na równoczesną obsługę do trzech zespołów całopociągowych. Jest to o tyle istotę, że od kilku lat dostrzec można rosnący udział przeładunków kolejowych w łącznej liczbie operacji prowadzonych w BCT – trzyma się on na pułapie ponad 35 proc, nierzadko przekraczając 40 proc..Z początkiem marca włączono dodatkowo system informatyczny EDI, który umożliwia na przyspieszenie obiegu informacji pomiędzy BCT a jego petentami. Implementowany jest także system pozycjonowania kontenerów, co pozwoli na powiększenie prędkości przeładunków.

Te wszelkie inwestycje umożliwiają nam szybciej obsługiwać kontenerowce . Dzięki temu swobodniej będzie nam zdobywać nowych zleceniodawców. Jesteśmy również przygotowani na kolejne zmiany na rynku, w tym przeładowywanie jeszcze większych jednostek. W ciągu 2-3 lat zakończone będą inwestycje nasze, jak i całego portu, by móc przyjąć takowe jednostki – mówi Michał Kużajczyk.

źródło: gospodarkamorska.pl